הנדסאי בניין – ניהול הבנייה

מחפשים מקצוע בו תוכלו להיות שותפים משמעותיים בתחום הבניה הציבורית והעסקית, ואשר יאפשר לכם להיות אחראים על תהליכים רחבים כבר משלב התכנון? לימודי הנדסאי בניין – ניהול הבנייה זו התשובה בשבילכם!

הנדסאי בניין – ניהול הבנייה

אחת המגמות העשירות והרחבות אשר קיימות הינה מגמת ההנדסה אזרחית- הנדסאי בניין – ניהול הבנייה. התחום נוגע בתכנון ובביצוע הקמת מבנים, דרכים ותשתיות לצורכי המשק, הציבור והפרט. כמו-כן, תכנית הלימודים משלבת אמצעי לימוד שונים, לרבות אמצעי מחשוב ותוכנות מתקדמות. לפיכך עומדים לרשות הסטודנטים חדרי שרטוט ומעבדות המצוידות בציוד חדיש ומשוכלל לביצוע מדידות, להכרת תכונות חומרי הבניין והקרקע ושיטות בדיקתם לפי התקנים העדכניים. כמו כן, המגמה מצוידת בתוכנות המחשב המקצועיות הנפוצות ביותר בתחום הבניין, על מנת לבצע חישובי החוזק של הבניין ושרטוט התוכניות וניהול הבנייה, כמקובל כיום במקצוע.

מסלולי הלימוד

מסלולי הלימוד מאפשרים בחירה מרובה ופותחים אפיקי תעסוקה שונים בהתאם:
מסלול ההתמחות בניהול הבנייה נועד להכשיר הנדסאים בניהול פרויקטים הנדסיים ושם דגש על שילוב של ידע תאורטי עם חיבור מעשי לשטח. בתכנית, לצד הרקע הבסיסי במגוון תחומי ההנדסה האזרחית, שמים פוקוס מיוחד על תחומים הקשורים לניהול הבנייה, למשל: ניהול משאבים וכוח אדם, שיטות ביצוע, תכנון לוח זמנים, ניהול פיננסי של פרויקט, שימוש בחומרים, בחירת טכנולוגיות בנייה ועוד.

סטודנטים הבוחרים להמשיך במסלול התמחות הנדסאי-הנדסה אזרחית בתחום תכנון מבנים, מקבלים זכות חתימה על תכנון מבנים בהיקפים ובתנאים המוגדרים בתקנות.

הלימודים פותחים בפני בוגרי המגמה מגוון רחב של עבודות הנדסיות כגון: תכנון מבנים, ניהול ביצוע, ניהול פרויקטים, פיקוח על הבניה, ביצוע דרכים, עבודות עפר, תשתיות ועוד.

הנדסאי-בניין מהות המקצוע

ענף הבנייה נמצא בצמיחה מתמדת. מקצועות ההנדסה השונים בתחום הבניה מהווים את עמודי התווך והינם חיוניים להצלחה ולהתפתחות האזרחית.

הנדסאי-הנדסה אזרחית עוסק בתכנון, ביצוע, פיקוח על הביצוע וניהול פרויקטים בתחום הבניה, הכבישים והתשתיות. כתוצאה מכך, בוגרי התכנית יכולים להשתלב בהצלחה בעבודה. במוסדות ציבור, משרדי ממשלה, חברות בניה, חברות הנדסיות, או לבחור במסלול עצמאי.

במקצוע ישנם שני תתי התמחויות נוספים בהם ניתן לבחור: הנדסאי בניין – ניהול הבנייה התמחות בניהול בנייה אשר מחייבת לעמוד בארבעת הסמסטרים הראשונים בהצלחה. התמחות בתכנון מבנים המחייבת לעבור את ארבעת הסמסטרים לפי דרישות המגמה, כתנאי למעבר לשני סמסטרים נוספים אשר לאחריו ניתן יהיה להמשיך את הלימודים ולסיים לימודים לתואר הנדסאי בתחום תכנון מבנים.


תנאי קבלה


משך הלימודים

הנדסאי הנדסה אזרחית עם התמחות בניהול הבנייה - מסלול יום 4 סמסטרים. ביצוע פרויקט גמר בתחום ניהול הבנייה. הנדסאי-הנדסה אזרחית התמחות בניהול הבנייה - מסלול משולב 6 סמסטרים וביצוע פרויקט גמר בתחום ניהול הבנייה. הנדסאי הנדסה-אזרחית עם התמחות בתכנון מבנים - שני סמסטרים נוספים וביצוע פרויקט גמר בתחום תכנון מבנים.




זכאות לתעודה

הנדסאי הנדסה אזרחית - התמחות בניהול הבנייה. בוגרי המגמה עובדים בניהול אתרי בניה ובפיקוח על עבודות בנייה. הנדסאי הנדסה אזרחית - התמחות בתכנון מבנים, בוגרי מגמת תכנון מבנים מורשים לחתום על תכנון מבנים עד גובה 4 קומות.


מקצועות לימוד עיקריים

מתמטיקה, פיסיקה, אנגלית, תורת הבניה ותכנון הנדסי. חומרי בניה, גיאודזיה, ארגון וניהול הבניה, פקוח על הבניה. קונסטרוקציות בטון, קונסטרוקציות פלדה ועץ. עבודות כבישים תשתיות ופיתוח, בטיחות בבניה. יישומי מחשב (שרטוט ממוחשב, תכנון ממוחשב, וארגון וניהול אתר בעזרת מחשב).

 

90%

מימון לחיילים משוחררים
*בכפוף לתנאי האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון

לשיחה עם יועץ

השאר פרטיך ונצור קשר בהקדם






    מאשר קבלת חומר פרסומי מהמכללה ותזכורת ב sms, ידוע לי כי ניתן לבקש הסרה בכל עת

    4 סמסטרים
    2256 שעות לימוד ותרגול
    58 שנות ניסיון בתחום
    2907 בוגרים
    • למה ללמוד הנדסאי בניין – ניהול הבנייה?

      בעלי מקצוע מתחום ההנדסה האזרחית עומדים במוקד העניינים ובאפשרותם להשתלב בפרויקטים אשר נמצאים בחוד החנית של המשק הישראלי ברמות שכר גבוהות מאוד, ביניהם: הרחבת תשתיות כגון כביש 6, מסילת הרכבת לאילת, עיר הבהד”ים, קריית התקשוב, קריית המודיעין, ובניית מרכזי תעשייה, הקמת יחידות דיור, מבנה ציבור ועוד.

    מקצועות בסיס

    מקצועות יסוד

    מקצועות התמחות

    מעבדות , סדנאות וסיורים

    מתמטיקה

    שרטוט אדריכלי ופרטי בניין באוטוקד

    לימודי אנגלית - טכנית + תוכנות

    מבוא לשרטוט ואוטוקד

    לימודי מבנים

    קריאת תוכנית - בניה, ומדידה

    תורת הבניה והמבנים - מבוא

    דיני עבודה וניהול עובדים

    דיני תכנון ובניה

    מערכות אלקטרו - מכניות

    תוכנות בניהול הבנייה

    בטיחות

    חידושים בענף הבניה BIM

    ניתוח אומדן עלויות והשוואה כלכלית

    ארגון וניהול הבניה

    פיקוח בקרה ואיכות

    מלאכות הבניה

    ארגון אתר ובחירת ציוד בניה

    שיטות מימוש פרוייקטים ומכרזים

    קרקע וביסוס

    קורס כבישים תשתיות, עבודות פיתוח וציוד

    סיורים מקצועיים

    סדנה בתכנון קונסטרוקציות

    פרויקט גמר/פרקטיקום באתר בניה

    גיאודזיה- תורת המדידות

    חומרי בנין

    חומרים וכלי בניין - מעבדה

    מתמטיקה

    התכנית כוללת את יסודות האלגברה והטריגונומטריה, חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי והנדסה אנליטית. להקנות לסטודנט כלים מתמטיים שימושיים ומיומנויות נדרשות ללימודיו ולעבודתו
    כהנדסאי הנדסה אזרחית

    שרטוט אדריכלי ופרטי בניין באוטוקד

    הסטודנט יילמד להבין את שפת השרטוט האדריכלי תוך כדי למידה עיונית ותרגול מעשי

    לימודי אנגלית - טכנית + תוכנות

    ידע בסיסי ומיומנות בשפה האנגלית ברמה המאפשרת הבנה של טקסטים מקצועיים

    מבוא לשרטוט ואוטוקד

    להעניק לסטודנט כלים להתמודד עם מטלות טיפוסיות של שרטוט ממוחשב בתכנת האוטוקאד. המטלות הן מטלות שרטוט מענף הבנייה בתחומי אדריכלות והנדסה אזרחית, וגם היכולת לעשות פעולות בסיסיות בשרטוט קיים כמו עדכונו או הפקת מידע ממנו

    לימודי מבנים

    הסטודנט יבחר את הכלים המתמטיים המתאימים וישתמש בהם ליצוג מתמטי של מצבים ולתהליכי חישוב ופיתרון בעיות

    קריאת תוכנית - בניה, ומדידה

    להקנות לסטודנטים מיומנות בקריאת תוכניות בנייה ומדידה להכיר לסטודנטים את תוכניות בקשה להיתר בנייה )גרמושקה(. להקנות לסטודנטים מיומנות בקריאת תוכניות, אדריכלות, קונסטרוקציה, מדידה, אינסטלציה, חשמל, מיזוג. להקנות לסטודנטים את הטכניקה של תיאום תוכניות הבנייה השונות.

    תורת הבניה והמבנים - מבוא

    היכרות עם מקצועות הבניה השונים אותם ילמד בהרחבה בהמשך לימודיו.

    דיני עבודה וניהול עובדים

    בתחום דני העבודה, הלומד: יכיר את דיני העבודה הקיימים ויישמם כנדרש בתחום ניהול העובדים, הלומד: יסביר על אופן ניהול תקשורת בין אישית נכונה ,יציין דרכים מומלצות להנעת עובדים ,יסביר את מאפייני הניהול הנדרשים ,יכיר מניעים לביצוע חקר עבודה, שימושים בחקר העבודה וטכניקות לביצוע

    דיני תכנון ובניה

    הקניית יידע מקצועי בתחום עקרונות התכנון והבניה תוך מתן דגשים להבנה המעשית של שימוש בידע זה בפעילות ההנדסית והאדריכלית

    מערכות אלקטרו - מכניות

    הסטודנט יסביר מבנה ואופן פעולה של מערכות הבניין, אופן פעולתם העקרוני ושילובם במסגרת הקמת הבניין. יבחר וישתמש בכלים לבדיקה של המערכות, ידגים בדיקות של המערכות ויפתור תקלות שכיחות, ישווה את נתוני הבדיקה להוראות היצור ויסיק מסקנות, יסביר את הקשר לאיפיון חומרים לעמידות באש לפי ת"י 755 , 924

    תוכנות בניהול הבנייה

    הכנת כתבי כמויות ומחירים ממוחשבים , תחום שהוא חיוני להנדסאים המתמחים בניהול ולהנדסאים המתמחים בתכנון. חישובי כמויות ממוחשבים – לאחר שהסטודנט למד לבצע חישובי כמויות ידניים – יכיר
    הסטודנט דרכים לביצוע החישובים, באמצעות מחשב בתוכנות המיועדות למטרה זאת . גם נושא יישומי לסטודנטים המתמחים בשני התחומים: ניהול ותכנון. לוחות זמנים משאבים ומעקב פרויקטים באמצעות מחשב – לאחר שהסטודנט למד את הנושאים הנ"ל ותרגל אותם ידנית, הוא יכיר ויתרגל אותם נושאים באמצעות מחשב . תחום זה הוא חיוני לכל בוגר שיעסוק בתחומי הניהול והפיקוח.

    בטיחות

    הקניית ידע בתחום הבטיחות הכללית באתרי הבנייה המיועדת להנדסאי בנייה ללא קשר היכן ואיזה תפקיד ימלאו בחברת הבנייה. זאת, בנוסף להכרה בלימודי הבטיחות כחלקממכלול הדרישות להסמכה כמנהל עבודה

    חידושים בענף הבניה BIM

    להקנות לסטודנטים ידע על חידושים בענף הבניה בארץ ובחו"ל.

    ניתוח אומדן עלויות והשוואה כלכלית

    הכנת תחשיבים לעבודות בניין מנקודת ראות היזם, הקבלן והמפקח. יינתן דגש על שימוש בערכים עדכניים של תשומות ועלויות בכדי לתת לסטודנט כלים לאומדן אמיתי של עלויות הבנייה. ללמד את אופן השוואת העלויות לסוגי העבודות השונים.

    ארגון וניהול הבניה

    ללמד את נושא חישוב הכמויות כבסיס לאומדן עלויות והתחשבנות שוטפת . ללמד תכנון לוח זמנים תוך הבנת הקשרים הטכנולוגיים בין הפעיחויות.

    פיקוח בקרה ואיכות

    להכיר לסטודנטים את בעלי התפקידים בענף הבנייה להכיר לסטודנטים את מסמכי המכרז והחוזה להקנות לסטודנטים מיומנות בתיאום בין מסמכי החוזה השונים להכיר לסטודנטים את נושא הבקרה בעבודות הבנייה. להכיר לסטודנטים את הסטיות המותרות ע"פ מפרטי הבנייה ות"י 789

    מלאכות הבניה

    להכיר לסטודנטים המפרט הכללי הבנ-משרדי. להקנות לסטודנטים מיומנות בהבנת המפרט הכללי הבנ-משרדי. להכיר לסטודנטים שיטות שונות לביצוע עבודות הבנייה. להכיר לסטודנטים את התביעות השונות בענף הבנייה. להקנות לסטודנטים מיומנות בשיטת ההתמודדות עם התביעות השונות בענף הבנייה.

    ארגון אתר ובחירת ציוד בניה

    להכיר לסטודנט סוגי ציוד מקובלים, להקנות יכולת השימוש בציוד ובחירה של ציוד לפרויקט. להקנות מיומנות בסיסית בארגון אתר כמכלול של צרכים ודרישות של המבנה, האתר שיטות הביצוע. להקנות בסיס לתכנון יעיל וכלכלי של מערכי ציוד וטפסות לביצוע פרויקטים הנדסיים.

    שיטות מימוש פרוייקטים ומכרזים

    להכיר לסטודנטים את ענף הבנייה בארץ. להכיר לסטודנטים שיטות שונות להתקשרות עם מבצע הבנייה. להכיר לסטודנטים את מסמכי המכרז והחוזה. להכיר לסטודנטים את החוקים של ענף הבנייה בארץ. להקנות לסטודנטים מיומנות בסיסית במניעת תביעות בשלבי ובסיום הפרויקט. להקנות לסטודנטים מיומנות בטיפול בקונפליקים בתהליך ההקמה.

    קרקע וביסוס

    להקנות ידע בסיסי בהנדסת קרקע , ולאפשר התמודדות עם בעיות ביסוס פשוטות במהלך תכנון וביצוע של מבנים

    קורס כבישים תשתיות, עבודות פיתוח וציוד

    להכיר לסטודנטים את מפרטי העבודות בכבישים ובתשתיות, ע"פ המפרט הכללי הבנ-משרדי. להקנות לסטודנטים מיומנות בסיסית בביצוע עבודות כבישים ותשתיות עירוניות.

    סיורים מקצועיים

    חשיפת הסטודנטים לעבודה בענף הבנייה, וחיבור לחומר התאורטי הנלמד בכיתה בדגש על בטיחות ואיכות העבודה

    סדנה בתכנון קונסטרוקציות

    תכנון אלמנטים קונסטרוקטיביים מבטון והכנת סט תוכניות קונסטרוקציה לביצוע

    פרויקט גמר/פרקטיקום באתר בניה

    פרויקט הגמר נועד לתת לסטודנט הזדמנות לשלב בפרויקט מסכם את הידע התיאורטי והמעשי שנרכש בקורסים שונים במהלך תקופת לימודיו . ההבנה ההנדסית, ארגון וניהול אתר , תכנון לוח זמנים, שילוב של יכולת התכנון והידע הטכני תוך חשיפה ושימוש בתקנים הישראלים אשר יבואו לידי ביטוי בעבודת גמר מקיפה, ובהגנה סופית.

    גיאודזיה- תורת המדידות

    היכרות בסיסית עם מקצוע המדידה ע"י לימוד עקרונות הגיאודזיה ויישומם באמצעות שיטות ומכשירי מדידה, עיבוד נתוני המדידה ועריכתם לצרכי מיפוי ושימוש הנדסי . הכרת עבודתו של המודד ותפקידו כאיש צוות הפרויקט, החל משלב ייזום הפרויקט )מדידות למיפוי ואיתור השטח(, המשך עבודתו בהליכי התכנון המוקדם והמפורט, תפקידו בשלבי הביצוע השונים וכלה ברישום הנכס ע"ש בעליו החוקיים .

    חומרי בנין

    הסטודנט יסביר ויכיר את האיפיון ההנדסי של חומרי הבניה בדגש על חומרי המליטה והתערובות. הסטודנט יבדיל בין תכונות ושימושים של חומרי בניה שונים, יתכנן תערובות בטון יכיר את הפרמטרים המשפיעים על חוזק הבטון, תופעות נפוצות ותקלות בייצור ויישום הבטון, שיטות שונות לייצור הבטון. הסטודנט יכיר את התקנים של חומרי הבניה והמפרטים השונים של חומרי הבניה ומוצרים נילווים בענף הבניה.

    חומרים וכלי בניין - מעבדה

    הסטודנט יכין מדגמים לבדיקות, יבצע את הבדיקות במכשור תקני, יכיר את הרגישות השונה בהכנת המדרגמים והשפעה על תוצאות הבדיקה. הסטודנט ינתח תוצאות שונות בתלות בהכנת תערובות שונות. הסטודנט יכיר את התקנים השונים בקביעת איפיון החומרים, חוזק הבטון, מצע סוג א' או ב', חומרי מילוי שונים, והתאמת החומרים לדרישות התקן והמפרט כולל הספר הכחול.

    סגל המגמה