כל הסיבות ללמוד לתואר בסמסטר קיץ

סמסטר קיץ מהווה חלון הזדמנויות לכל סטודנט וסטודנטית שמעוניינים להגיע אל התואר ההנדסאי כמה שיותר מהר. בעוד סמסטרים רגילים מתאפיינים לעיתים בקצב איטי יותר, לימודי הקיץ המרוכזים מאפשרים ללמוד קורסים בצורה אינטנסיבית ומואצת יותר. במאמר זה נביא את היתרונות בלימודי הנדסאים ללא הפסקה, נענה על השאלה מתי נפתח סמסטר קיץ 2024 ונציג על מסלולי לימוד הכוללים גם סמסטר קיץ.


מה היתרונות בלימודים לתואר בסמסטר קיץ?

חיסכון של שנת לימודים שלמה – לימודי הנדסאים הכוללים גם סמסטר קיץ מאפשרים לסטודנטים להשלים את התואר בפרק זמן קצר יותר. במקום שלוש שנים, ניתן להשלים תואר הנדסאי בשנתיים בלבד, כלומר בשישה סמסטרים רצופים ללא הפסקות. מדובר בחסכון משמעותי בזמן ובמשאבים כספיים לסטודנטים.

שילוב עם עבודה – הלימודים הינם במתכונת לימודי ערב ומותאמים במיוחד לסטודנטים שעובדים במשרה מלאה. יתרון זה מאפשר לרכוש תואר בלי לוותר על מקום העבודה הקיים ולהמשיך לכלכל  את המשפחה.

כניסה מוקדמת יותר לתחום – לימודים מואצים בקיץ מובילים לסיום התואר ולכניסה מוקדמת יותר לשוק התעסוקה. הסטודנטים מתחילים לבנות את הקריירה המקצועית שלהם בפרק זמן קצר יחסית, להצטרף למעגל העבודה ולצבור ניסיון תעסוקתי תוך כדי הרחבת הידע והמיומנויות.

שמירה על רצף לימודי – לא מעט סטודנטים מרגישים ממוקדים יותר כשלומדים 3 סמסטרים בשנה אקדמית. ללא ההפסקה הארוכה, סמסטר קיץ מייצר המשכיות ומאפשר הטמעה טובה יותר של החומר. בנוסף, קבוצות הלימוד קטנות יותר בקיץ ומאפשרות למרצים להקדיש תשומת לב אישית רבה יותר לכל סטודנט וליווי צמוד.

מתי נפתח סמסטר קיץ 2024?

סמסטר קיץ ייפתח השנה ב-14 ביולי ויימשך עד ה-3 בנובמבר – תאריך הפתיחה של שנת הלימודים תשפ"ה. יש לציין כי בצל מלחמת חרבות ברזל, שנת הלימודים האקדמית תשפ"ד במכללה הטכנולוגית באר שבע נדחתה בחודשיים עם מתווה לימודים מיוחד עבור משרתי המילואים, כוחות הביטחון והמפונים. לאור המצב קוצר סמסטר ב' שיסתיים כבר ב-14 ביוני. לאחר חודש של מבחנים, הגנות פרויקטים וקצת מנוחה יחזרו הסטודנטים ללימודי הקיץ.

מה לומדים בסמסטר קיץ?

המכללה הטכנולוגית באר שבע מציעה אפשרות ללמוד תואר הנדסאי במתכונת של לימודי ערב בלבד לאורך 6 סמסטרים בשנתיים ללא הפסקות. מתכונת זאת מיועדת לסטודנטים עובדים ומתאפשרת במסלולי הלימוד הבאים:

הנדסאי אלקטרוניקה ומחשבים

במסגרת לימודים אלה, הסטודנטים נחשפים לעקרונות התכנות, עולמות התוכן של מערכות הפעלה ורשתות תקשורת, ולומדים כיצד לפתח חומרה ותוכנה ממוחשבות. הם רוכשים ידע מקיף בתחום האלקטרוניקה והמחשבים, החל מרמת המעגלים המשולבים ועד לפיתוח יישומים טכנולוגיים מתקדמים.

למידע נוסף על >> מסלול הנדסאי אלקטרוניקה ומחשבים

הנדסאי תעשייה וניהול

לימודי הנדסאי תעשייה וניהול, הכוללת שני מסלולי התמחות:

לוגיסטיקה וניהול מערכות רכש – הדגש במסלול זה הוא על מודלים של סחר בינלאומי, תקנות ייבוא ויצוא, ניהול תהליכי תובלה ושילוח, ותפעול מכס ורישוי.

ניהול מערכות ייצור – התמחות זו מקנה ידע בתחומי תפ"י, ניהול פרויקטים, שיפור תהליכי עבודה בארגונים ויישומי ERP ממוחשבים.

למידע נוסף על >> מסלול הנדסאי תעשייה וניהול

הנדסאי קירור ומיזוג אוויר

לימודים אלה כוללים היבטים תיאורטיים ומעשיים הקשורים לתכנון, הקמה ותפעול של מערכות קירור ומיזוג אוויר במבנים מסוגים שונים. הסטודנטים לומדים על מעגלי קירור, טכנולוגיות קירור מתקדמות, ניהול אנרגיה, מערכות בקרה ממוחשבות ועוד. כל מסלולי הלימוד כוללים גם התנסות מעשית בסביבת עבודה רלוונטית, מה שמעניק לסטודנטים ערך מוסף משמעותי ומקנה להם כלים יישומיים לקראת כניסתם לשוק התעסוקה המקצועי.

למידע נוסף על >> מסלול הנדסאי קירור ומיזוג אוויר

 

סמסטר קיץ לימודי הנדסה באר שבע

סמסטר קיץ לימודי הנדסה במכללה הטכנולוגית באר שבע

לימודי קיץ במכינה טכנולוגית להנדסאים

מכינה להשלמת תנאי קבלה – מיועדת למועמדים שחסרים אחד או יותר מהמקצועות הנדרשים: מתמטיקה, אנגלית ועברית. במסגרת המכינה, צוות מרצים מקצועי מכין את הסטודנטים לקראת בחינות הקבלה, תוך ליווי אישי ומתן שיעורי תגבור לקבוצות קטנות. לצד לימודי ההשלמה רוכשים המועמדים גם אסטרטגיות ומיומנויות למידה כגון: ניהול זמן, התמודדות עם לחץ, העלאת מסוגלות עצמית וכדומה.

מכינת רענון במתמטיקה – מיועדת לסטודנטים העומדים בתנאי הקבלה, אך צריכים להסיר חלודה, לתרגל ולרענן את הידע המתמטי לקראת לימודי ההנדסאים

 

מסלול עתידאים

מסלול לימודים ייחודי המשלב שלושה גורמים עיקריים: המעסיק שיקלוט את הבוגרים בתום ההכשרה, המכללה כגוף המכשיר, ועמותת "עתידאים" שמסייעת באיתור וגיוס חברות וארגונים רלוונטיים, ובמתן מלגות קיום לסטודנטים.

תכנית הלימודים בכיתות העתידאים מתקיימת במתכונת לימודים רצופה של 17 חודשים בשעות הבוקר, ללא הפסקות. במהלך תקופה זו, הסטודנטים משתלבים במעבדות ובפרויקטים יישומיים בשיתוף עם הגורמים המעסיקים, ונחשפים לחזית הטכנולוגיה ולדרישות תעשיית ההיי-טק המשתנות.
בתום התוכנית, הסטודנטים זוכים לקבל הצעות העסקה מחברות מובילות. מנגד, המעסיקים נהנים מיכולת לגייס כוח אדם מיומן ואיכותי, ומשקיעים בהכשרתו המקצועית בהתאם לצרכיהם הייחודיים.

הרחבת קשרי מעסיקים

בתקופת הקיץ המכללה פועלת להרחבת קשריה עם מעסיקים באזור הדרום. הצוותים בוחנים את צרכי כוח האדם של המפעלים השונים, מזהים חוסרים ומגייסים מעסיקים חדשים. פעילות זו מאפשרת למכללה לעמוד בצרכים המשתנים של שוק התעסוקה האזורי, ובמקביל לפתוח בפני הסטודנטים אפיקי תעסוקה חדשים ומגוונים.

לסיכום, המכללה הטכנולוגית באר שבע מציעה לסטודנטים מגוון הזדמנויות ייחודיות בסמסטר הקיץ – החל מלימודים מקצועיים מזורזים במגוון תחומי ההנדסאות, ועד למסלולים חדשניים וממוקדי תעסוקה כמו "כיתות העתידאים". יתרונות נוספים כוללים אפשרות להשלמת תנאי קבלה במכינות המיוחדות, לימודים במתכונת נוחה לסטודנטים עובדים, קבוצות לימוד קטנות וליווי צמוד, והזדמנות להתקדם מהר יותר בלימודים ובבניית הקריירה המקצועית.