מגמה חדשה במכללה הטכנולוגית – עיצוב תעשייתי

בעקבות ריבוי תעשיות עתירות ידע וטכנולוגיה בדרום,

מגמה חדשה במכללה הטכנולוגית – עיצוב תעשייתי

בשנת הלימודים הקרובה תפתח במכללה מגמת הנדסאי עיצוב תעשייתי בשילוב תעודת 3D PRINTING המבוקשת בתעשייה.

תנופת ההתחדשות במכללה הטכנולוגית באר שבע ממשיכה ומביאה עמה מגמות לימוד ומסלולים חדשים. בשנת הלימודים הקרובה תפתח במכללה הטכנולוגית באר שבע מגמת עיצוב תעשייתי אשר תכשיר הנדסאים לעסוק

בתכנון ועיצוב מוצרים, אשר תהווה המגמה הרביעית בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית באר שבע.

תחום עיצוב תעשייתי הוא תהליך יצירה ופיתוח רעיונות למוצרים מיוצרים, כגון מכוניות, מכשירי חשמל, אלקטרוניקה ורהיטים. זה כולל מחקר וניתוח צרכי המשתמש, יצירת קונספטים ואבות טיפוס, ובדיקה ושיפורים מתמשכים כדי להפוך אותם לפונקציונליים, אסתטיים ובטוחים עבור המשתמש המיועד. מעצבים תעשייתיים משתמשים במגוון טכניקות, הכוללים: שרטוט, תכנון בעזרת מחשב ויצירת אב טיפוס מהיר, כדי להגשים את הרעיונות שלהם ובכך ישפרו את פיתוח קו המוצרים בתעשייה.

ההרשמה ללימודי עיצוב תעשייתי נפתחה במכללה במסלול יום (שנתיים לימודים) ובמסלול ערב (שלוש שנים). בתום הלימודים יקבלו הבוגרים דיפלומת הנדסאי עיצוב תעשייתי המוכר על ידי מה"ט ומשרד העבודה והרווחה. ראש המגמה במכללה הוא גל אזרזר, בוגר בצלאל בעל תואר M.des בעיצוב, בעל סטודיו לעיצוב מוצרים כ-20 שנות ותק וניסיון בליווי חברות טכנולוגיות בארץ ובעולם.

מר גל אזרזר, ראש המגמה לעיצוב תעשייתי, סיפר: "מדובר במגמה שמשלימה את ההרכב של בית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית והיא מהווה חוט מקשר בין כל המגמות. המגמה מציעה תעסוקה במגוון מפעלים יצרניים וחברות טכנולוגיות. הנדסאי עיצוב תעשייתי הופך לבעל השפעה בתוך תהליכי ייצור וחלק ממקבלי החלטות בארגונים ומהווה קרקע פורייה למינוף ולהתפתחות הטכנולוגית בחברה".

מר יעקב דור,  מנכ"ל המכללה, סיפר: "בהמשך לדרישות רבות המתקבלות לאחרונה מחברות מובילות בדרום ולאור הביקוש הרב למעצבים תעשייתיים , המכללה הטכנולוגית באר שבע יוזמת פתיחת מגמה ייחודית בדרום אשר תשרת את כל החברות הפועלות באזור. מגמת עיצוב תעשייתי הינה המקום בו יזמות ויצירתיות נפגשים באמצעות שילוב של הכלים הטכנולוגיים החדשים, בינה מלאכותית והחשיבה היצירתית של הבוגר. מעצבים תעשייתיים אשר יוכשרו במכללה יוכלו להשפיע על הרווחיות של החברה ולהתפתח כיזמים עצמאיים. עם פתיחת המגמה הייחודית, תהפוך המכללה בנוסף להיותה מרכז אקו סיסטם למקצועות הטכנולוגיים גם למוסד מוביל בתחומי העיצוב כאשר כל רמות העיצוב נלמדות במכללה".