פתיחת שנת הלימודים תשע"ח במכללה הטכנולוגיות באר שבע

המכללה הטכנולוגית באר שבע , ממשיכה כבר יותר מ – 60 שנה להכשיר את דור אנשי המקצוע של הנגב . עד היום עברו במכללה מעל 60,000 בוגרים, מחציתם הנדסאים וטכנאים מוסמכים.

בחודשים האחרונים ביצעה המכללה תהליך יסודי לשיפור פני המכללה, לרבות חידוש חדרי הלימוד, מעבדות וחלק נרחב מהתשתיות.  במהלך השנה הסתיים תהליך מיתוג במכללה שבסופו הושק אתר חדש צעיר ודינאמי ואפליקציה עם מיטב החידושים הטכנולוגיים לסטודנטים הלומדים במכללה. במסגרת ההסכם האסטרטגי עם קדימה מדע – WORLD ORT  נמשך שדרוג הציוד במעבדות כימיה , חשמל , אלקטרוניקה ומכונות .

השנה יחלו ללמוד במכללה הטכנולוגית באר שבע  כ– 778 סטודנטים חדשים והם מצטרפים ל-823 סטודנטים הממשיכים את לימודיהם בשנים ב' ו- ג' במסלולי ההנדסאים, ועוד 420 סטודנטים במסגרת מרכז ההשתלמויות ותוכנית מסע  . סה"כ הלומדים במסלולי ההנדסאים וההשתלמויות  במכללה  בשנת תשע"ח ילמדו במכללה כ- 2021 סטודנטים.

הלימודים יתקיימו במגוון מגמות רחב וייחודי ובדגש על מסלולי לימוד מוטי תעסוקה ובהם חשמל ואלקטרוניקה, כימיה וגרעין, הנדסה אזרחית ואדריכלות ועיצוב פנים, תוכנה בהתמחות סייבר, עיצוב מדיה , מגמת מכונות על התמחויותיה ובהם תכנון וייצור בסיוע מחשב ואנרגיה בהתמחות גז טבעי , מגמת תעשיה וניהול בהתמחות ניהול הייצור ולוגיסטיקה.

גם השנה ממשיכות לככב בהרשמה מגמות הנדסאי הנדסה אזרחית, הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים, הנדסאי תוכנה בהתמחות סייבר. במדור רישום של המכללה מדווחים על עלייה ניכרת ברישום של אקדמאים שלא מוצאים תעסוקה ובוחרים בלימודי ההנדסאים  המהווים כיום את כרטיס הכניסה לשוק העבודה. רוב אוכלוסיית הלומדים מתגוררת בנגב , כאשר מעל 95% הם תושבי באר שבע עצמה כמו כן מעל- 40% מהסטודנטים נשים והגאווה הגדולה של המכללה הינה שבתום הלימודים מעל 90% מוצאים עבודה במקצוע אותו למדו.

בשנים האחרונות נפתחו במכללה מסלולים חדשים :

  1. לימודי גז טבעי במסלול הנדסאי מכונות במגמת משנה אנרגיה שלצורך פתיחתה  הושקעו יותר מ 2 מיליון ₪ בציוד במעבדות החדשות . זהו התחום ייחודי במסלולי ההנדסאים ונפתח רק בשלוש מכללות ברחבי הארץ.
  2. פרויקט משותף של המכללה יחד עם הקריה למחקר גרעיני ועמותת ידידי עתידים שבו ילמדו צעירים את המסלול של הנדסאי כימיה במגמת משנה גרעין ובסיומו ישתלבו בקמ"ג.
  3. בהמשך לבניית מעבדה חדישה של סייבר בהיקף השקעה מעל חצי מיליון ₪ הקימה המכללה מסלול חדש של הנדסאי תוכנה בהתמחות סייבר אשר יכשיר מומחים בתחום הלוחמה הווירטואלית שיעסקו בתחום טכנולוגי בעל אופי מסתורי באלפי החברות שממתינות להם. זהו התחום ייחודי במסלולי ההנדסאים ונפתח רק בשלוש מכללות ברחבי הארץ.
  4. כמו כן , חידשה המכללה את המסלול הנדסאי קירור ומיזוג אוויר כולל לימודים של חשמלאי מוסמך , ובשנה הנוכחית נפתח המחזור השלישי.

בנוסף לכל אלו גם המדור להשתלמויות במכללה שינה את פניו באמצעות פיתוח ענפים חדשים תוך כדי שיתוף פעולה עם גורמים מובילים בענף בדגש על תחומי הסייבר,  דיגיטל , צילום , בטיחות ונגישות , קורסים בתחומי החשמל והתעשייה. במסגרת הפעילות המחודשת נפתחה הרשמה במגוון רחב של תחומים שיאפשרו הן שדרוג והן העשרה לקהלי יעד מגוונים.

קישור לאלבום תמונות