סיום המחזור ה-11 של מכינת "אשנב"

חיבור מנצח                                               

המכללה הטכנולוגית להנדסאים באר שבע ציינה את סיום המחזור ה-11 של מכינת "אשנב" הייחודית להכנה של מתמודדי נפש לעולם הלימודים והתעסוקה

באירוע מרגש שהתקיים באחרונה, באודיטוריום המכללה הטכנולוגית להנדסאים באר שבע, חולקו תעודות סיום לבוגרי המחזור ה-11 של מכינת "אשנב". תוכנית ההכנה הייחודית של מתמודדי נפש לעולם הלימודים והתעסוקה משותפת לחברת "אשנב", המוסד לביטוח לאומי ומשרד הבריאות.

במסגרת המכינה, למדו הסטודנטים במשך 4 חודשים, את מקצועות הבסיס: מתמטיקה, אנגלית ועברית. בתוכנית הלימודים כלולים גם לימודי אוריינות אקדמית, יישומי מחשב, אסטרטגיות למידה, סדנאות העצמה ומקצוע העשרה: עריכת וידיאו. המשתתפים מלווים בידי צוות "אשנב" וזוכים למעטפת תמיכה רחבה לאורך כל תקופת הלימודים, המהווה שלב נוסף בדרך לעצמאות אישית והשתלבות בחברה באופן מיטבי ומותאם.

במהלך הטקס, שהתקיים במעמד מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע יעקב דור, המשנה למנכ"ל אביבה דידי, דיקאנית הסטודנטים במכללה אפרת הולצמן והממונה האקדמי ד"ר זהר ניר, ציינה בוגרת המכינה בשם כל הבוגרים, שהמכינה פתחה למשתתפיה דלת להזדמנויות רבות, שחלקן לא היו מוכרות להם. הסטודנטים עברו מסע של גילוי העוצמות והכוחות האמיתיים שלהם, כאשר המרצים האמינו במשתתפי המכינה גם כשאלה לא האמינו בעצמם, ודחפו אותם לצאת מאזור הנוחות, לחשוב בגדול ולחלום בלי גבולות.

מנהלת מחלקת שיקום בביטוח לאומי באר שבע, מיכל מויאל: "קיבלתם פה הזדמנות מאוד מאוד גדולה ויצאתם למסע שהוא סופר משמעותי. זו תחילת הדרך. אני יודעת שלחלק מהאנשים שהשתתפו במכינה בעבר יש תוכניות גדולות להמשך. אני מקווה שגם לכם יש. אני גם יודעת שיש מי שילווה אתכם, וגם מי שלא מגובש עד הסוף לגבי התוכניות שלו, אתם לא לבד. אני מאחלת לכם הצלחה ושתדעו לקחת את ההזדמנויות ואת מה שיש לכם כאן ולעוף עם זה קדימה. תודה רבה לצוות המסור של המכינה, למשרד הבריאות ולמכללה שהיא אכסניה מקצועית, ביתית ומשפחתית, ובלעדיה לא ניתן היה לעשות זאת שנה אחר שנה".

רכזת סל שיקום מחוז דרום במשרד הבריאות, יובל ורסולקר שקד: "על אף התקופה המורכבת, המאתגרת והרגישה שעברתם, בעקבות כל מה שאנחנו עוברים כמדינה, הצלחתם וצלחתם את אתגרי הלמידה. זוהי רק תחילתה של הדרך. תמשיכו ללמוד, להתפתח ולהתקדם בכלל ובחיים. אנו שמחות על הדרך שעברתם וגאות בכם".

מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע, יעקב דור: "החיבור שלכם למכללה אינו מקרי; גם הביטוח הלאומי וגם משרד הבריאות יודעים שעולם ההשכלה הטכנולוגית שבו אתם פועלים, הוא העתיד והביטחון של המדינה. נחשפתם קצת לטעימות מעולם המחשוב, הווידיאו והעריכה. ראיתם מעבדות וכיתות לימוד ומה זו בעצם המכללה הטכנולוגית באר שבע. קיבלתם פה יסודות לחיים בריאים והתמודדויות עם אתגרים שיבואו בעתיד. אני יודע שכל אחד כאן נמצא כרגע בפני החלטה על המשך דרכו. נשמח ונברך אם מישהו ירצה להמשיך ללמוד באחת המגמות במכללה, המציינת השנה 70 שנות פעילות בגיוון מאוד רחב, עם 15 מגמות לימוד ו-23 התמחויות שונות, שבהן כל אחד יכול למצוא את עצמו. במחזורים קודמים היו משתתפים שהמשיכו בלימודי ההנדסאים, סיימו את הלימודים, השתלבו בשוק העבודה וחזרו לחיים רגילים בחברה".

הממונה האקדמי במכללה הטכנולוגית, ד"ר זהר ניר: "מאוד מרגש לראות אתכם. לזכור את נקודת ההתחלה, הספקות והפחדים ולראות אתכם היום. זו תחילתה של דרך שראשיתה בחיזוק המסוגלות שלך בעצמך וביכולת שלך ללמוד ולהיות חלק מתוך הדבר הזה שנקרא 'עולם התעסוקה'. וגם אם זה לא יהיה עולם התעסוקה במקצוע שחלמתי עליו, וזה יהיה איפשהו ליד או בתוך משהו אחר, זו תהיה עוד הוכחה לעצמי שאני מסוגל. זו זכות גדולה של המכללה לקחת את המכינה הזאת ולהמריא איתה קדימה. אתם נותנים לנו כוח להמשיך עם המחזורים הבאים. ההצלחות שלכם הן ההצלחות שלנו".