מפגש פתיחה של חטיבת היבשה באלביט מערכות ועתידאים עם סטודנטים מתוכנית עתידאים במגמת מכונות

מפגש פתיחה של חטיבת היבשה באלביט מערכות ועתידאים עם סטודנטים מתוכנית עתידאים במגמת מכונות

המכללה הטכנולוגית באר שבע ממשיכה בתנופת תכניות הדגל בשיתוף התעשייה ועתידאים ופתחה מחזור נוסף בשיתוף חטיבת יבשה ותעש של אלביט מערכות אשר צפויה, בהתאם להסכם עם המדינה, להעתיק  את מפעליה מרמת השרון לנגב- ברמת בקע. במפגש השתתפו נציגי אלביט, עתידאים, המכללה הטכנולוגית באר שבע ונציגי עמותת למרחק. כיתה זו ובה 28 סטודנטים, מצטרפת ל 34 כיתות הנדסאים בפרויקט עתידאים בכל רחבי הארץ והסטודנטים מצטרפים לעוד כ 800 משתתפים שסיימו בהצלחה עם נתונים מרשימים מאוד של 93% דיפלום ו 95% השמה אצל המעסיק.

למפגש הוזמנו הסטודנטים שנבחרו לאחר תהליך מיון איכותי ועתידים להוות את דור המייסדים של המפעלים החדשים ברמת בקע. מרינה פלג, רכזת הנדסאים מטעם עתידאים ונעמי ראם תרשיש, מנהלת תכניות עתידים לתעשייה ולהייטק  בירכו  את הסטודנטים אשר נבחרו והסבירו להם אודות התכנית, בה יוכשרו למקצוע הנדסאי מכונות בהתמחות מכטרוניקה במסלול לימודים מואץ של 17 חודשי לימוד וסמסטר חמישי ייחודי שישלב לימודי כימיה במכללה לצד ימי עבודה במפעל. הסטודנטים ייהנו ממעטפת תמיכה רחבה להצלחה לימודית וקליטה מיטבית באלביט. בנוסף, הן הודו לכלל השותפים לדרך וביניהם מה"ט, קרן ביחד ועמותת למרחק.

לילך ברוקס-שלום סמנכ"ל משאבי אנוש באלביט ואלעד מוזיקנט מנהל המפעל הצטרפו לברכות וציינו בפני הסטודנטים שהלימודים יכולים להוות מקפצה לעתיד טוב יותר שהשלב הקשה עוד לפניהם וכן הזמינו אותם להעזר במעטפת הרחבה שהוכנה עבורם. כמו כן הוסיפו שהכיתה הזו מתמצתת את הצורך במפעל טכנולוגי ויעיל, ושזו הזדמנות לעשות משהו חדשני כי "לא ניתן להכניס טכנולוגיה חדשה ללא אנשים טכנולוגיים ומקצועיים". נציגי אלביט הציגו בפני הסטודנטים את אפשרויות הקידום והפיתוח האפשריות.

יעקב דור, מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע בירך את הסטודנטים על הצטרפותם למותג ההנדסאים, במקום בו הביקוש והשכר הולך ועולה. כמו כן, בירך את השותפים של המכללה הטכנולוגית: אלביט, עתידאים, למרחק קידום תעסוקה איכותית ליוצאי אתיופיה וקרן ביחד משפחת סטלה ויואל קרסו.

מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע, יעקב דור: "מדובר על תכנית דגל למכללה הטכנולוגית באר שבע ובשורה מדהימה למדינת ישראל ולנגב, אנו רואים בתכניות אלו שותפות אסטרטגית שהחלה כבר בכיתה ייעודית לאלביט ערד במגמת אלקטרוניקה ואנו נערכים למחזורים נוספים עם אלביט לחיזוק והעצמה של החיבור בין הפריפריה למרכזי תעסוקה".

נעמי ראם-תרשיש, מנהלת תכניות עתידים לתעשייה, עמותת עתידים: "במודל תכנית ה"עתידאים" מרוכזים הלימודים ב -17 חודשים עד לקבלת תואר הנדסאי. ייחודה של התכנית היא בשילוב בתעסוקה בתום הלימודים,  ובכך אנו מאפשרים לבנות ובניי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית לרכוש מקצוע איכותי, ולהשתלב בעבודה מאתגרת ומובטחת. השיתוף בין המגזר השלישי והמגזר העסקי נותן מענה הן מבחינה חברתית והן מבחינת צרכי התעשייה בישראל".

שירה ברלינר, מנהלת מה״ט: "תוכניות לימוד בשיתוף מעסיקים, דוגמת כיתות עתידאים, מבטיחות לסטודנטים את ההכשרה הטכנולוגית העדכנית ביותר, לצד ניסיון מעשי ורכישת מיומנויות רלוונטיות לשוק עבודה. בסיום ההליך הרווח הוא כפול – הסטודנטים משתלבים בקלות בעבודה בשכר מכובד והמעסיק מקבל עובד בעל השכלה וידע רחבים ובעל היכרות עם העבודה והתפקיד, דבר שמקצר משמעותית את תקופת החניכה בעבודה החדשה״.

לילך ברוקס שלום, סמנכ"ל משאבי אנוש בחטיבת היבשה ומפעלי תעש של אלביט ציינה: "אנו נערכים לתחילת העבודה של מפעלי התעש בקריה הטכנולוגית ברמת בקע, בהכשרת הנדסאים בתחומי הכימיה הביטחונית. נשמח לקלוט  למגוון המשרות את תושבי הדרום  ואנו מאמינים  כי פעילות החברה בדרום תהווה מוקד משיכה לחברות נוספות. שמחים לסייע לפיתוח של אזור הדרום ומאמינים כי אלביט תמשיך לגדול ולהתפתח גם באזור הדרום."

ציטוט מדבריה של יעל שוקרון, סטודנטית בכיתה: "אז הגיע הרגע ויצאנו לדרך. כיתה אחת, מלאה בחלומות, שאיפות ורצונות, להשקיע, להצליח ולהשתלב בעבודה הכל כך חשובה. אני רוצה להודות בשם כולנו, על הליווי לאורך כל תהליך המיון, ביד רמה ובהרבה נועם ורגישות. תודה על תקצוב התכנית, על האמון ועל מתן ההזדמנות לרכוש מקצוע ולהשתלב בשוק התעסוקה."