הרצאת AI

עשרות סטודנטים מהמגמות מכונות, חשמל, אלקטרוניקה, בקרה ואוטומציה וכימיה גילו עניין ומעורבות רבים בדברים שהיה למרצה המוכשר לספר אודות אפליקציית הפלא החדשה יחסית, המסוגלת לייצר במהירות וביעילות תוכן חדש לפי תיאור מילולי בלבד.

בן שימול הדגיש, שאפשרויות השימוש ב- AI הן למעשה בלתי מוגבלות: מהדרכה לתיקון מכונת כביסה (גם תוך התחזות לטכנאי מכונות כביסה…), דרך תכנון מדוקדק של טיול מוצלח בחו"ל ועד כתיבת שיר יום הולדת בסגנון הומוריסטי. עשרות אלפים של כלי AI נמצאים כיום בשימוש כמעט בכל תחום תעשייתי, והתחרות בשוק ענקית.

המרצה ציין שהמפתחות לקבלת תוצאות מיטביות הם, בין היתר, תיאור כמה שיותר מפורט ומדויק של המטלה הנדרשת, ההקשר שלה (רצוי עם דוגמאות), ציון זהות המבקש או דרישה לקבלת מענה בשמה של דמות ידועה (למשל, איל ההון וורן באפט) ורצוי גם בקשה ל-5 שאלות הבהרה מה- AIבטרם יספק את התשובה הסופית שלו.

עם זאת, הוסיף בן שימול, יש הכרח ללמוד כיצד לבדוק את התוצאות שמספקים כלי AI שונים, כדי לא לגרום נזקים למשתמשים בהן, לעתים משמעותיים ביותר. קבלת תשובה מפורטת למנהג הלא קיים של נעילת נעליים ירוקות בחג הסוכות יכולה להיות משעשעת משהו, אבל שילוב קוד תוכנה שגוי במכונה תעשייתית עלול להביא לנזקים של מיליונים…

AI הוא כלי הכרחי להתייעלות תעשייתית מתמדת, אמר המרצה, וניתן ללמוד אותו בקלות אפילו תוך 3 חודשים ללא ידע מוקדם כלשהו בתחום. אולם, כדי לא לחיות בעולם משעמם חסר סיפוק מהתגברות מוצלחת על בעיות, חייבים למצוא דרכים לאתגר את עצמנו באופן יומיומי.

ובן שימול סיכם: "אתם חיים בדור שבו השמיים הם הגבול, ואין גבול לשום דבר. דברים שעד לפני שנה לקחו לי אפילו שבוע עבודה, אני עושה היום ב-5 דקות. תשתמשו בכלים האלה. אתם 'תפוצצו' את העולם. רק קחו את זה למקום טוב. מקצועות נעלמים בעקבות מיכון מתקדם, ומקצועות חדשים נוצרים לצורך תחזוקת אותו מיכון. בשל התפתחות ה-AI, ייתכן שבתוך 6,7 שנים יהיה הרבה פחות ביקוש למהנדסי תוכנה. לעומת זאת, אתם נמצאים במקום מצוין; בתחום שלכם, תחום ההנדסאים, יש ביקוש מצוין ומחסור אדיר בשוק. העתיד שלכם מובטח. בתחום המהנדסים, השוק לא משהו"…

הערה: דברים אלו לא נכתבו בשימוש באפליקציית AI כלשהי…