"אם תייצרו מוצר כלשהו, ולא תהיה לו משמעות לפני שאתם ניגשים לעיצוב שלו, אז לא תעצבו אותו נכון ולא תאהבו אותו. חייב להיות קודם כל, לפני שניגשים לעבודה על המוצר, סיפור שבא מבפנים, כולל בהשראת חלומות, תחושות ורגשות שונים". כך אמר האמן ואיש הנדל"ן הדרומי דניאל טולדנו לסטודנטים שנה א' במגמה לעיצוב תעשייתי במכללה שסיירו באחרונה, ב"גלריה 44" שמפעיל טולדנו זה כארבע שנים, בעיר העתיקה בבאר שבע.
הסיור הוא חלק משיתוף הפעולה הפורה של המכללה עם מרכז לאודר לתעסוקה (שמשרדיו שוכנים מול מתחם הגלריה), במטרה להכיר לסטודנטים מקומות מעניינים בעיר העתיקה, להעשיר את סביבתם הלימודית ולחבר אותם לעיר באר שבע.
המארח, בוגר המכללה במגמת הנדסאי בניין, עוסק שנים רבות באומנות, למרות שמעולם לא למד בצורה מסודרת את התחום, והגיע אליו בעקבות היותו שוליה של אביו המנוח שהיה מסגר. לדבריו, לא תמיד תהליך היצירה מתנהל לפי התוכניות, דווקא מתוך "התקלות" מתפתחות היצירות הטובות ביותר, ולעתים מרגיש טולדנו שלא הוא מבצע את העבודה אלא משמש רק ככלי בתהליך היצירה.
לסטודנטים ולראש המגמה גל אזרזר גילה טולדנו, שמתחם הגלריה הוא מבחינתו פסל אחד גדול, שכל האלמנטים שבו הם בעלי משמעות. לכן, הוא שמר באדיקות על קירות המבנים העותומאניים המקוריים ששיקם והפך ממחסן גרוטאות מוזנח לגלריה מרהיבה, כך שאף עצם או פריט ריהוט ייחודי שעוצבו בגלריה עצמה לא ייגעו בקירות.
וטולדנו סיכם: "אני מייצר פסל אחד, ובזה נגמר הסיפור; מי שרואה, רואה. מי שלא רואה, לא רואה. ומה שהצלחתי להעביר, הצלחתי. אצלכם, לעומת זאת, זה קטע 'מטורף': המוצר שתייצרו יגיע לאלפי אנשים, אם לא למיליונים. חשוב שתדעו לשלב בתוך עיצוב המוצר אומנות שבאה מבפנים, מהלב ובאהבה".