לימודי עיצוב מדיה – מעצבים את הדרך למקצוע מבוקש

תחום התקשורת החזותית נע לעבר עתיד סוחף – יותר אינטראקטיבי, יותר פרסונלי ויותר דינאמי. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, המדיה הדיגיטלית מתפתחת בשאיפה לתת מענה מדויק יותר ומהיר לצרכים המשתנים של החברות העסקיות ולקוחות הקצה. ההצלחה נשענת על עיצוב מדיה מקצועי ואיכותי. במאמר זה נרחיב על לימודי הנדסאי עיצוב מדיה, כמה מרוויח מעצב מדיה ואיך 91% מבוגרי החוג ללימודי עיצוב מדיה במכללה הטכנולוגית באר שבע מצליחים להשתלב בתעשיית ההיי טק?

התלות של כולנו בממשקים דיגיטליים רק מתחזקת ואיתה גם מתחזק הצורך של חברות וארגונים לבצע אדפטציה דיגיטלית לטובת קידום מוצרים, פרויקטים, ושירותים שונים. מצב זה יוצר ביקוש אדיר למעצבים דיגיטליים מקצועיים ומיומנים ברמה גבוהה מאוד שבאים עם ידע וניסיון עשיר בעיצוב גרפי, עיבוד תמונה, אנימציה, צילום, מיתוג, עיצוב ואפיון ממשק משתמש UI/UX – , אתרים, אפליקציות ועוד.

תואר הנדסאי עיצוב מדיה של המכללה הטכנולוגית באר שבע, מעניק לבוגריו את הכלים הנדרשים על מנת להשתלב בעבודה היברידית, דינאמית ומספקת בתחומי ההיי-טק, גיימינג, פרסום ושיווק דיגיטלי.

העתיד נראה טוב: לימודי הנדסאי עיצוב מדיה

לימודי הנדסאי עיצוב מדיה מאפשרים ליהנות ממנעד רחב של הזדמנויות מקצועיות. תחום העיצוב הגרפי פותח דלתות בתחומים שונים – החל ממעצבים במשרד פרסום (מקאן, ראובני-פרידן, אדלר-חומסקי & ורשבסקי ועוד), סוכנויות דיגיטל (כגון פיאלקוב דיגיטל), תקשורת כתובה ובתי דפוס, ועד קריירה עצמאית כמומחים בעיצוב מדיה ומיתוג עסקים, חברות ציבוריות וארגונים.

המכללה הטכנולוגית באר שבע מציעה מסלול אקדמי ללימודי תקשורת חזותית עם תוכנית לימודית רב תחומית המעניקה ידע רחב והכשרה בתחומי אפיון ועיצוב מוצרים (UI/UX) , עיצוב אתרים, אפליקציות, ועוד. אנו חווים היום פריחה של העיצוב הדיגיטלי, מעצבים גרפיים מקבלים יותר הזדמנויות לבטא את עצמם ולהשפיע דרך העברת מסרים ויזואליים ייחודיים בממשקים דיגיטליים שונים.

עידית רון, ראש החוג לתקשורת חזותית המכללה הטכנולוגית באר שבע: "כיום, העיצוב הדיגיטלי, עיצוב חווית המשתמש – UI/UX, התחום החם המייצר את הביקוש הגדול ביותר בחברות ההייטק. חשוב לציין שרוב הסטודנטים שבאו ללמוד כאן לא מחזיקים בהכרח בצד יצירתי או ראש טכני. כאן כולם לומדים את הכל, מהבסיס ועד לרמת הידע המקצועי הגבוהה ביותר, כל זאת תוך שימוש במתקנים וטכנולוגיות הכי מתקדמות בארץ. זאת הסיבה שבוגרי החוג לתקשורת חזותית במכללה הטכנולוגית בבאר שבע מחוזרים מאוד ומשתלבים בשוק העבודה ממש מיד עם סיום הלימודים בתחומי עיצוב הממשקים, גיימינג, עיצוב מוצר וכדומה. כאשר מחלקות העיצוב בחברות ההייטק מקבלות מעמד בעל חשיבות ובלא מעט מקומות קריטיים להצלחה העסקית – אין פלא שהיום זהו המקצוע הכי לוהט בשוק".

כמה רחוק אפשר להגיע? בוגרת החוג שסיימה את לימודיה לפני שנתיים, עובדת בימים אלו בגוגל ישראל: "אני מאושרת שבחרתי בחוג של המכללה הטכנולוגית בבאר שבע. התקבלתי מיד לעבודה בזכות הציונים הטובים ותיק עבודות מדויק ונכון. היום אני גאה לעבוד בחברה מהחשובות והמובילות בעולם, ולייצר חלק מהגרפיקות שכולם מכירים. במכללה למדתי על כל הכלים והתוכנות שאני משתמשת בהם בעבודה, ועל כך אני מודה להם".

מעצבים בהייטק: הביקוש גדול, גם השכר

ענף ההיי-טק מעסיק היום למעלה מ-% 90מההנדסאים בוגרי עיצוב מדיה במכללה הטכנולוגית באר שבע, בין אם בחברות לפיתוח מערכות, תעשיית הגיימינג או סטרטאפים. עידית רון: "מעצב שעובד בחברת היי-טק עשוי להרוויח מצוין כהייטקיסט מן המניין. בין הבוגרים שלנו ישנם מעצבי מוצרים דיגיטליים המוכרים מאוד בתחום".

רשימת בוגרי המכללה הידועים בענף ארוכה וכוללת שמות כגון: גל בונומו – עיצוב מונטציה בחברת פלייטיקה, ניקול ארליכמן – אחראית ממשק משתמש ב-MoonActive, בן בנימין נבון – מעצב בחברת Overwolf ואביבית אלעזר הינה בעלים של סטודיו למיתוג עסקי.

בוגרת נוספת, פולי גופאילו עובדת ב-Signature IT מעידה על שינוי הקריירה שעברה: "הגעתי לכאן מבלי להכיר את המקצוע והכלים, וכאן העניקו לי את הכלים שמאפשרים לי להתפתח בענף".

מיכל, סטודנטית בשנה שנייה מספרת על חוויית הלמידה: "אני ממש נהנית בעיקר כי יש כל הזמן אווירה ביתית מאוד וחמה במכללה בכלל ובכיתה בפרט – גם ביחס של המרצים ובעיקר בין הסטודנטים. לדוגמא: המרצים מאפשרים לקבל מענה לשאלות וסיוע גם לאחר יום הלימודים. והכי חשוב לסטודנטים זה היום שאחרי – המכללה עוזרת למצוא משרה בכמה מחברות ההיי טק המובילות, מעסיקים פונים אלי כבר עכשיו, עוד לפני תום הלימודים".

הנדסאי עיצוב מדיה

כמה מרוויח הנדסאי עיצוב מדיה מתחיל?

השכר בשנים הראשונות יכול לנוע בין 15,000 ל-18,500 שקל בממוצע. ככל שצוברים יותר שנות ותק וניסיון בתחום אפשר יהיה להגיע למשכורות של 30,000 שקל ומעלה. העלייה בביקוש למעצבים דיגיטליים גדל בשנים האחרונות מאחר והעולם כולו עובר טרנספורמציה דיגיטלית. חברות עסקיות יודעות שאם הן לא תופסות מקום בעולמות הדיגיטל, כאילו אינן קיימות. לא מעט מעסיקים מוכנים לשלם שכר גבוה לאנשי מקצוע מומחים מתחום העיצוב והדיגיטל.

מי יכול להיות הנדסאי עיצוב מדיה?

תחום הלימודים זה מתאים בעיקר לאנשים שיש להם זיקה לעיצוב גרפי ועולמות הדיגיטל אך לא רק – גם אם אתם אנשים טכנולוגיים או בעלי יכולת טכנית לעבודה במחשב עם תוכנות עיצוב מתקדמות. לימודי הנדסאי עיצוב מדיה מכשירים את הסטודנטים במגוון נושאים בתחום העיצוב והדיגיטל, ביניהם: עיצוב אתרים, אפליקציות, שליטה מלאה בתוכנות גרפיקה מבית חברת Adobe: פוטושופ, אינדיזיין ואילוסטרייטור, עיצוב בעזרת תוכנות ממשק (כגון FIGMA ו-XD) ואפיון UI/UX. כמו כן הסטודנטים לומדים על תולדות העיצוב, מיתוג עסקי, צילום, טיפוגרפיה, ועוד.

ידע ברזולוציה גבוהה: לימודי עיצוב מדיה

היום מוצעים אינספור קורסים קצרים ללימוד עיצוב גרפי, אך לרוב מספקים מידע שטחי, טכני. התמחות במכללה הטכנולוגית באר שבע מעניקה לבוגריה תואר הנדסאי בעל ערך ומוכר בקרב מנהלי חברות מתחום העיצוב, השיווק והפרסום. במכללה לא מסתפקים רק בחוויית משתמש, אלא נותנים מעטפת מלאה: איך להיות מעצב מרמת המחשבה, הרעיון, דרך המחקר ועד התוצאה הסופית. כל התוצרים הדיגיטליים כגון אפליקציה, אתר או מסך מערכת, יכולים להיחשב כתיק עבודות שמציג את היכולות העיצוביות שלכם. במילים אחרות – בסיום הלימודים כל בוגר יוצא עם תואר נחשב ותיק עבודות כשהוא מוכן להשתלב מיידית במשרות מכל תחומי הדיגיטל.

מקבלים את התמונה המלאה: תוכנית הלימודים

הייחודיות של תכנית הלימודים נובעת מכך שהיא בנויה כנקודת חיבור שבין העולם היצירתי לעולם המעשי. בראשית התהליך נלמדים בעיקר הכלים המקצועיים והכללים היותר נוקשים של העיצוב. בהמשך עם הזמן משחררים את החשיבה היצירתית, החופשית והאומנות מתמזגת בעשייה. קורסי ההכשרה בתוכנות השונות נלמדים באופן שוטף ובמקביל לתוכנית הלימודים. הסטודנטים לומדים בין היתר: פוטושופ, אינדיזיין, אילוסטרייטור, XD, FIGMA ומגוון קורסים נוספים לבחירתם.

מסלול הלימודים כולל התמקדות במגוון התמחויות אשר מסייעות לפתח מיומנות מקצועית:

– איפיון ועיצוב ממשקי משתמש וחווית משתמש, מחקר ואפיון קהלים, עיצוב אתר, דפי נחיתה ויישומים למובייל.

– תוכנות עיצוב ממשק משתמש .

– עיצוב מדיה דיגיטלית לרשתות חברתיות.

– יסודות עיצוב גרפי – תולדות האומנות והעיצוב, מיתוג, פלטת הצבעים, טיפוגרפיה, עיבוד תמונות, עימוד, הבאה לדפוס ועוד

בלי פילטרים: היופי של מכללה הטכנולוגית באר שבע

ראש החוג עידית רון: "המכללה מתאפיינת בפתיחות, השיח במחלקת תקשורת חזותית מאתגר, מסקרן ומכיל בקרבו מנעד קולות רחב. הסטודנטים מגיעים ללמוד כאן מכל הארץ – רובם מהדרום. הם מביאים עימם גישות שונות ולעתים מנוגדות, גיוון היוצר דיון מרחיב דעת ומפרה. בתום הלימודים הסטודנטים יוצאים מכאן לדרך חדשה כשהם אוחזים תיק עבודות מקצועי המותאם לדרישות והצרכים בשוק העבודה. סגל ההוראה מורכב ממעצבות ומעצבים מהמובילים בענף שפועלים ונושמים את תחום. אנשי מקצוע המשכללים בהתמדה את החוויה הלימודית ומפתחים מתודות הוראה חדשניות כל זאת מתוך חתירה למצוינות".

לכתבה בעיתונות>>