המכללה הטכנולוגית באר שבע מחדשת את פניה

המכללה הטכנולוגית באר שבע מחדשת את פניה

בתום תחרות אדריכלים נבחר משרד "מרש אדריכלים בע"מ" לתכנן את החזות החדשה של המכללה הטכנולוגית באר שבע 

בתום תחרות אדריכלים שקיימה המכללה הטכנולוגית באר שבע נבחר משרד "מרש אדריכלים בע"מ" לתכנן את החזות החדשה של קמפוס המכללה בבאר שבע. בתחרות השתתפו מספר משרדי אדריכלים שנדרשו להגיש הצעה לתכנון מחדש של חזות המכללה. התכנון החדש היה צריך לשלב טיפול בחזיתות מבני המכללה, פיתוח השטחים הפתוחים בקמפוס, מתחמי ישיבה וריהוט חוץ, נטיעת עצים וגינות נוי, תאורת חוץ ושדרוג החזות הפנימית בקמפוס. הבחירה בזוכה נעשתה על ידי ועדת שיפוט שכללה את מנכ"ל המכללה, מר דב תמיר, המשנה למנכ"ל המכללה, מר יעקב דור, אדריכל העיר באר שבע, האדריכל רועי לביא, ראש המגמה לאדריכלות במכללה, האדריכל ד"ר מרטין סמיט, מרכז המגמה להנדסה אזרחית במכללה, מר אריאל דמרי והאדריכל אלי ארמון.

תחרות האדריכלים ושינוי חזות המכללה הינם חלק מתוכנית אב כוללת לחידוש פני המכללה, אשר מציינת השנה 65 שנים להיווסדה. השלבים הראשונים בתוכנית כללו שדרוג של כל מתקני השילוט וההתמצאות במכללה וחידוש חלק מהמרחב הציבורי בקמפוס. המהלך לשינוי חזות המכללה הינו גולת הכותרת של התוכנית שיתפרשו על פני מספר שלבים. בשלב הראשון יקודם מהלך התכנון המפורט באמצעות חברת "מרש אדריכלים" ובשיתוף הנהלת המכללה ובתיאום עיריית באר שבע.

התוכנית שהוצגה בפני ועדת השיפוט כוללת מהלך של פתיחת קמפוס המכללה למרחב הציבורי העירוני סביבה, הוספת שטחים ירוקים ואזורי כינוס ושמירת עתודות לפיתוח עתידי של קמפוס המכללה באופן שיכלול הוספת מבנים. התוכנית כוללת גם שחזור של המבנים ההיסטוריים הראשונים של המכללה ושחזור שער הכניסה המקורי מרחוב בזל. התוכנית משלבת מרכיבים חדשניים ומתקדמים לצד מתן הכבוד הראוי למבנים ולאלמנטים ההיסטוריים של המכללה מימיה הראשונים. קידום התוכנית ייעשה באופן הדרגתי ובשילוב עם הפיתוח העירוני באזור המקיף את המכללה.

מנכ"ל המכללה, מר דב תמיר : התייחס לתוכנית ואמר כי "המהלך לחידוש חזיתות המכללה הוא חלק מתנופת פיתוח והתחדשות שהמכללה מובילה בשנים האחרונות. בתוכנית שקיבלנו יש את השילוב הראוי בין החדשנות והעדכניות לבין הכבוד לעבר והגאווה על אבני הדרך שעברנו במכללה – אבני דרך שבמידה רבה מספרים גם את סיפורה של העיר באר שבע והתפתחותה. אני מודה לחברי ועדת השיפוט ולמשרדי האדריכלים שהשתתפו בתחרות וכמובן מאחל לכולנו הצלחה בקידום התכנון ויישומו בשנים הקרובות".

לדברי האדריכל רם מרש: "המכללה הטכנולוגית של באר שבע מכילה מבנים מתקופות שונות, חלקם בעלי ערך שימורי היסטורי וחלקם חדשים יותר. המבנים זקוקים מחד להחזרת עטרתם המקורית, ומאידך לחזות חדשנית  אשר תיתן משנה תוקף לשאיפה להפוך את המכללה לחדשנית, פורצת דרך עם הפנים לעשורים הבאים. התכנון מתחשב בערכים ההיסטוריים ובצד זאת יוצר מעטפת שמשדרת ומתקשרת עם הקהל הרחב והסביבה הקרובה תכנים עדכניים/טכנולוגים, תוך שהיא מסננת בבואת המעטפת המקורית על ידי קילוף חשיפת חלקים ממנה ו/או הארתה בלילה דרך החזית המסוננת. התכנית משפרת את יחסי הגומלין העירוניים בין הקמפוס הסגור אשר בנוי סביב חצרות לבין הרחובות השכנים, תוך הסרת הגדרות, בניית רחבות לפעילות מלווה רחוב כמו קפיטריה ויצירת שקיפויות בין הרחוב למבנה ככל שניתן. בנוסף לכך התכנית מביטה קדימה לעשורים הבאים תוך הצגת אפשרויות פיתוח עתידי אשר יאפשרו גידול בהתאם לצרכי השוק. כל זה נעשה על ידי טיפול בחזיתות היסטוריות ברוח המקור וחיפוי החזיתות הייצוגיות של המכללה כלפי הרחובות וכלפי פנים בחומרים מתקדמים".

אודות המכללה הטכנולוגית

המכללה שמה לה למטרה להיות מנוף לפיתוח  ההון האנושי בתחום התעשייה בנגב. מיום הקמתה בשנת 1954 המכללה הכשירה כ – 63,000 בוגרים. מעל 80% מהבוגרים  עובדים בתעשייה הישראלית במגוון משרות ובהם תפקידי מפתח בתעשייה הביטחונית, בתשתיות, מסחר ובתחומים נוספים. למכללה מגוון מסלולים – הכשרת הנדסאים, קורסי הכשרה מקצועית, מכינות והכשרת כוח אדם מקצועי בשיתוף התעשייה בנגב.

חברת "מרש אדריכלים"

נוסדה בשנת 1969 והיא מבין חברות האדריכלים הגדולות בדרום. בראש החברה עומד האדריכל רם מרש. לחברה ניסיון רב במוסדות ציבור ובפרויקטים ציבוריים גדולים בנגב בשנים האחרונות.