בדרך ל"כרישים"

ללא מעט מפרויקטי הגמר המרהיבים של הסטודנטים במגמה לתקשורת חזותית במכללה צפוי עתיד עסקי מצליח

המאמץ משתלם: סטודנטים במגמה לתקשורת חזותית במכללה הגנו השבוע, על פרויקטי הגמר שלהם. הסטודנטים הנרגשים השקיעו רבות בפיתוח הפרויקטים, שרבים צופים להם עתיד עסקי מצליח. ערב קודם ההגנות על הפרויקטים, עמלו הסטודנטים בהדרכת הרכזת המקצועית של המגמה יוליה קורנבלט (שהנחתה את הסטודנטים לקראת ההגנה על הפרויקטים שלהם, בהובלת ראשת המגמה עידית רון) על הצבת קאפות (שלטים גדולים) של פרויקטי הגמר שלהם ברחבת הכניסה לאודיטוריום המכללה.

2 הבוחנים מטעם מה"ט התרשמו מאוד מהרמה הגבוהה של הפרויקטים, והדגישו שחלקם לפחות משלב בין תקשורת חזותית (עיצוב מדיה) לעיצוב תעשייתי של מוצר מוגמר.

הסטודנט אריק מורוז, סיפר: "עיצבתי פרויקט בשם CUBEIT שהוא אתר למכירת ספות מודולוריות בעיצוב מיוחד שלי. אני קצת בהלם; ממש ריגש אותי לקבל פה המון מחמאות, גם ממנכ"ל המכללה. הייתי גם מאוד לחוץ, לפני ההגנה. זו הייתה השקעה של שנה, עם מלא תהפוכות. התחלתי משהו, ואז מהחוויה האישית שלי בבית הבנתי שזה לא יכול לעבוד ואיננו מעשי. עם הזמן, הבנתי שאני יכול להפוך את זה למעשי ואיך זה באמת יעבוד, כי אני חי את זה. ובאמת חיפשתי גם לעצמי אם יש מוצר כזה, והתברר שאין. אז החלטתי שאני הולך על זה".

הסטודנטית ליאור שלייק, הוסיפה: "עשיתי פרויקט בשם DRUNKER שזה 'שיכור' בערך. מדובר במכונה שבאמצעותה אפשר להרכיב קוקטייל בהתאמה אישית. לכל משתמש יש את היד החופשית להרכיב את המשקה שלו, בלי התערבות ברמן או איזושהי אינטר-אקציה אנושית, כדי שהחוויה שלו תהיה הרבה יותר קלילה, אישית ומהירה. קהל היעד הוא סטודנטים, אנשים צעירים שאוהבים גם להתנסות בדברים חדשים, במיוחד אלכוהול. המכונות יוצבו במקומות בילוי, איפה שסטודנטים נמצאים. זה גם מדגיש את חיי הלילה ואת הרצון ליהנות מהחוויה, הקוקטיילים, והאלכוהול.

"בתחילת הדרך, עשיתי מחקר בנושא. לקחתי השראה מהמכונות ב'מקדונלדס' ו'ארומה', ושילבתי בהן את הרעיון של האלכוהול. רציתי ליצור חוויה מהנה, כמו בהזמנת אוכל ושתייה רגילים, גם באלכוהול, כי זה משהו שאין בארץ ורעיון חדשני מאוד. בניתי את הפרויקט כך שיהיה כמה שיותר פשוט וקל, בשילוב הומור, חדשנות ורעננות, כדי שלא ישעמם. הרי, אנחנו עוברים לעולם נורא מודרני, והטכנולוגיה מתפתחת. כל העולם נהיה בעצם עיצוב מדיה, וגם המכונות מתפתחות. זה משהו שיכול להיות מעניין מאוד. אני חושבת שאנשים גם מאוד יתלהבו מזה".

הסטודנטית תניר אייזיקס, שיתפה: "פיתחתי אפליקציה בשם PET VISOR שעוזרת לבעלי חיות מחמד למצוא פיתרון חירום לבעיות רפואיות של החיות ולחסוך אלפי שקלים. עיצבתי את האפליקציה כך שתיצור אווירה מאוד רגועה והומוריסטית, עם דמויות בעיצובים חמודים. לכל סוג של חיה קישרתי את הסימפטומים השונים. אפשר לחפש סימפטום או ללחוץ עליו ישירות. לכל סימפטום יש שאלות המשך, למשל על תדירותו. ואז, האפליקציה הולכת לחפש פיתרון ומוצאת אותו מהר. אפשר לשמור את הפיתרון, למקרה שהסימפטום יחזור. יש גם אפשרות ליצור ארכיון וטרינרי של סימפטומים ופיתרונות מתאימים.

"לפני שהתחלתי בפיתוח האפליקציה עשיתי מחקר וסקר שוק של קהל היעד. ראיתי מה הצרכים והבעיות הנפוצות ועבדתי על נגישות מרבית לאפליקציה עבור בעלי חיות מחמד שמטבע הדברים לחוצים מהבעיה שיש לחיה שלהם. זה מה שהיה הכי חשוב לי להעביר כאן: הרגשה של חדר נקי, עם צבע כחול שמאוד מרגיע (עשיתי מחקר גם על זה)".

ראשת המגמה לתקשורת חזותית, עידית רון: "הפרויקטים מציגים עיצוב ואפיון חוויית משתמש (UI/UX) עבור אפליקציות, ממשקים ומוצרים דיגיטליים, תוך שילוב של מחקר משתמשים, פיתרונות פונקציונליים ועיצוב חזותי יצירתי.  הסטודנטים מתמקדים ביצירת ממשקים נגישים ואינטואיטיביים, המשלבים שפה גרפית חדשנית וטכנולוגיות מתקדמות, במטרה לתת מענה לצרכים אמיתיים של קהלי היעד. התוצרים כוללים מחקר, פיתוח רעיון, מיתוג, עיצוב ואפיון של אפליקציות ואתרים והצגת תהליכי עבודה שמדגישים את השילוב בין יצירתיות, פונקציונליות וחדשנות, המציעים פיתרונות רלוונטיים לעיצוב בעולם הדיגיטלי".

מנכ"ל המכללה, יעקב דור: "אני רוצה לציין שזו הייתה אחת ההגנות המיוחדות שהייתי בהן. לכל פרויקט יש פוטנציאל עסקי 'מטורף'. ניתן גם לשלב פרויקטי המשך במגמות עיצוב תעשייתי ומכונות שיכולות לתכנן את המוצרים, ובהמשך סטודנטים לתעשייה וניהול שיכולים לבנות תוכנית עסקית ולהזמין את כולם לתוכנית 'הכרישים', לגיוס ספונסרים למימון".

לאלבום התמונות המלא>>